Per accedir al quadre de comandament des de l’edició del portal cal seleccionar “configuració” de l’apartat “administració” tal i com s’observa a la següent imatge.

Un cop dins el Quadre de comandament mostra informació molt complerta de l’estat de l’ens, amb informació de grau d’actualització / caducitat dels ítems, estat general i percentatges d’emplenament, comentaris rebuts per part de la ciutadania (fact checking), estadístiques detallades o visites. Tots aquests elements els anirem tractant en diferents nivells.

Informació que mostra el quadre de comandament

 

En un primer nivell el quadre de comandament  vol facilitar d’una manera àgil la identificació dels ítems que puguin trobar-se potencialment caducats (on es mostren els ítems visibles i no redireccionats que poden estar caducats i requereixen d’una revisió, tot indicant una aproximació als dies que porta caducat), els pròxims a caducar (on es mostren els ítems visibles i no redireccionats que requereixen de revisió mensual, trimestral o anual i que poden caducar pròximament. També s’inidca previsió de dies), o aquells que es troben en estat esborrany. La següent imatge mostra un exemple d’aquest apartat del quadre:

 

Exemple d'aquests 3 apartat prèviament esmentats

En un segon nivell del quadre també vol potenciar l’anàlisi general de l’estat de tots els ítems agrupant-los segons visibilitat, redireccionament o emplenament, amb accessos personalitzats a cada tipologia, així com percentatges d’emplenament o espai dedicat a les darreres actualitzacions, tal i com es mostra a continuació:

 

Exemple d'analisi generar de l'estat dels ítems

El tercer nivell va associat a disposar de més i millors eines per a conèixer la opinió de la ciutadania i potenciar un portal de transparència més actualitzat i de major qualitat. El que anomenen FACT- CHECKING. En aquest sentit la ciutadania podrà informar de la utilitat de la informació per a cada ítem, d’una manera àgil i ràpida, indicant si ha trobat útil la informació (en cas negatiu indicar-ne el motiu), o indicar si ha detectat algun error a la pàgina.

Vistes de l’accés a la valoració per part de la ciutadania (correspont a una imatge de l’entorn ciutadania i per tant públic del portal)

El quadre de comandament recull doncs el resultat d’aquestes valoracions per a poder-ne fer el seguiment, consultes, filtrar pels ítems més i menys útils, o fer extraccions en format CSV de les consultes realitzades.

 

 

Al quart nivell del quadre s’ha afegit el detall desplegable a tres nivells dels diferents ítems existents per a l’ens. La navegació permet també extreure la informació per a realització d’informes propis.

En un cinqué nivell (i darrer) s’ha incorporat tota la informació  de les visites úniques al portal de Transparència per a l’ens mitjançant les dades provinents de Google analítics. Aquestes dades disposaran d’una actualització mensual.